Meeting information

Abstract submission and registration are now open. Deadline for abstract submission for oral presentation is May 23rd 2018.
To submit an abstract and/or register for the conference, please send an email with your name and surname to info@escom-italy.org, writing as Subject: REGISTRAZIONE ESCOM-ITALY 28 JUNE

The ufficial language of the 1st meeting will be Italian.
Presenters who are not italian native language, can communicate in english and a translator will be provided.
Submissions for talks and presentations should be between 250 and 500 words.

 The meeting day is organized into two parts:
Morning: oral presentations (around 10 minutes);
Afternoon: discussion on the following themes:  Doctorate schools in Italy and  organization of a future Summer School

Cordially Yours,

 

Organising Committee: Anna Rita Addessi (Representative of ESCOM-Italy, Università di Bologna), Nicola Di Stefano (Università Campus Bio-Medico di Roma, Secretary), Marta Rizzonelli (Communication of ESCOM-Italy, Humboldt-Universität, Berlin). Website manager: Enrico Cupellini (Università La Sapienza, Roma), Sandra Fortuna (Conservatorio di Musica di Frosinone, Ghent University).

 

Care/i Colleghe/i,

con piacere annunciamo il Primo Meeting dell’ESCOM-Italy, la sezione italiana dell’ESCOM-European Society for the Cognitive Sciences of Music, che avrà luogo presso l’Università Campus Bio-Medico di Roma, il 28 Giugno 2018.

È possibile inviare un abstract e/o registrarsi per la partecipazione. La scadenza per l’invio dell’abstract per una presentazione orale è il 23 maggio 2018. Per proporre un abstract e/o registrarsi al Meeting, inviare una mail con nome e cognome all’indirizzo info@escom-italy.org, scrivendo come Oggetto: REGISTRAZIONE ESCOM-ITALY 28 GIUGNO

La lingua ufficiale del 1° meeting ESCOM  sarà l’italiano.                         I partecipanti di lingua non italiana potranno presentare la loro ricerca in inglese e saranno supportati da un traduttore.
La lunghezza dell’abstract dovrebbe essere compresa tra le 250 e le 500 parole

La giornata del meeting è articolata in due fasi: la mattina è dedicata alle presentazioni che avranno una durata indicativa di 10 minuti, il pomeriggio sarà dedicato all’analisi e confronto sui dottorati di ricerca in Italia e all’organizzazione di una futura Summer School

 

In attesa di incontrarvi, inviamo un cordiale saluto.

 

Comitato Organizzativo: Anna Rita Addessi (Rappresentante ESCOM-Italy, Università di Bologna), Nicola Di Stefano (Università Campus Bio-Medico di Roma, Segretario), Marta Rizzonelli (Comunicazione ESCOM-Italy, Humboldt-Universität, Berlin). Website manager: Enrico Cupellini (Università La Sapienza, Roma), Sandra Fortuna (Conservatorio di Musica di Frosinone, Ghent University)

_______________________________________________